+38 (04744) 3-20-50
Меню
Остання редакція: 11 липня 2025

Участь Юлії Фернос у серії воркшопів «Професійний розвиток науковця»

Впродовж червня-липня 2025 року доцент кафедри української та іноземних мов Уманського національного університету Юлія Фернос мала унікальну можливість взяти участь у серії онлайн-воркшопів «Професійний розвиток науковця», організованих за підтримки ініціативи Science at Risk Emergency Office.

Science at Risk - це проєкт фундації Academic Network Eastern Europe (akno e.V.), створений для підтримки науковців і студентів, які постраждали внаслідок війни в Україні чи зазнали політичних репресій. Ініціатива надає практичну допомогу, менторську підтримку й освітні можливості для академічної спільноти, що перебуває у кризових умовах.

Щотижневі онлайн-зустрічі були присвячені різноманітним аспектам кар’єрного розвитку, комунікації, міжкультурної адаптації та управління проєктами. Кожен модуль був своєрідною подорожжю у світ знань і практики - з елементами саморефлексії, прикладними інструментами та дружньою атмосферою підтримки.

Модуль 1. Індивідуальні карєрні траєкторії

  • Академія vs Альтернатива: кар’єрні можливості поза межами університету (консалтинг, дослідження, стипендії, політика, EdTech, міжнародні проєкти, державна служба).
  • Як адаптувати свої академічні навички до нових контекстів.
  • Практика: мапа навичок і можливостей, академічне портфоліо, SWOT-аналіз, планування кар’єрних цілей.

Модуль 2. Проєктна комунікація та наукова популяризація

  • Як ефективно презентувати свою наукову діяльність нефаховій аудиторії.
  • Використання соціальних мереж, наукова дипломатія, участь у публічних заходах.
  • Застосування штучного інтелекту для створення текстів, візуалізацій, аудіо- та відеоконтенту. Особливу увагу приділено важливості формулювання якісних промтів для отримання коректного і цінного результату.
  • Практика: підготовка 3-хвилинного наукового pitch, написання посту «Що я роблю і чому це важливо», створення подкасту.

Модуль 3. Стратегії професійної адаптації

  • Визнання українських дипломів у Німеччині (системи Anabin і ZAB).
  • Складання європейського CV і мотиваційного листа.
  • Нетворкінг та академічні платформи для міжнародної співпраці.
  • Практика: створення профілю в ZAB, оновлення CV, мотиваційний лист, мапа професійних контактів.

Модуль 4. Інтеркультурна адаптація та психологія змін

  • Відмінності академічної культури в ЄС і Україні: очікування, стиль спілкування, академічна етика.
  • Як подолати кризу самоідентичності та почати з нуля.
  • Інструменти саморефлексії, профілактика професійного вигорання.
  • Практика: колективна рефлексія, індивідуальна робота з «точкою росту», створення кар’єрного плану, участь у менторській сесії.

Модуль 5. Основи управління проєктами для науковців

  • Що таке проєкт у науці і як він відрізняється від гранту чи дослідження.
  • Основні ролі: координатор, заявник, виконавець, грант-менеджер.
  • Ключові етапи проектного циклу: ініціація, планування, реалізація, оцінка.
  • Практика: опис і структурування власної наукової ініціативи як проєкту.

Кожна сесія проходила у надзвичайно теплій атмосфері. Учасники отримували як теоретичні знання, так і практичні завдання, які дозволяли відразу ж застосувати нову інформацію. Воркшопи включали рефлексії, обговорення, зворотний зв’язок та менторські поради - усе це зробило навчання глибоким і надихаючим.

«Цей курс став для мене не лише професійним викликом, а й потужним джерелом натхнення. З нетерпінням чекаю продовження - другого блоку, присвяченого реалізації проєктів».

Юлія Фернос,

доцент кафедри української та іноземних мов